--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
おもしろ動物クイズ
2007/07/09(Mon)
イアンがネットをうろうろしていて、おもしろい動物クイズを見つけました。
それが、あれっ、これはどこかで……。
と思ったら、登場するゾウとキリンの順番が逆になってましたが、
いつぞや見た映画の中に登場した動物クイズの拡大版でした。


Management exam
(マネージメント適性試験)


The following short quiz consists of 4 questions and will tell you whether you are qualified to be a professional manager. Scroll down for each answer.
(以下の4問からなる短いクイズによって、
プロのマネージャー(管理者、経営者、支配人)としての適性がわかります。
順にスクロールしてください)

The questions are NOT difficult. But don't scroll down UNTIL you have answered the question!
(問題はむずかしくないですが、
問題に答えるまでスクロールしてはいけません!)




1. How do you put a giraffe into a refrigerator?
(キリンを冷蔵庫に入れるにはどうしたらいいでしょうか?)





The correct answer is: Open the refrigerator, put in the giraffe, and close the door. This question tests whether you tend to do simple things in an overly complicated way.
(正解:冷蔵庫をあける。キリンを入れる。そして、ドアをとじる。
この問題は、複雑なことをシンプルに処理できるかの手腕をためすテストです)





2. How do you put an elephant into a refrigerator?
(ゾウを冷蔵庫に入れるにはどうしたらいいでしょうか?)





Did you say, Open the refrigerator, put in the elephant, and close the refrigerator?
Wrong Answer.

(冷蔵庫をあける。ゾウを入れる。そして、ドアをとじるだったら、
まちがいです)

Correct Answer: Open the refrigerator, take out the giraffe, put in the elephant and close the door. This tests your ability to think through the repercussions of your previous actions.
(正解:冷蔵庫をあける。キリンを出してから、ゾウを入れる。
そして、ドアをとじる。
この問題は、既成の経験に左右されない能力をためすテストです)





3. The Lion King is hosting an animal conference. All the animals attend... except one. Which animal does not attend?
(ライオンキングが動物会議をひらきました。
1頭をのぞいて、すべての動物が参加しました。
その1頭だけ参加しなかった動物とは?)





Correct Answer: The Elephant. The elephant is in the refrigerator. You just put him in there. This tests your memory. Okay, even if you did not answer the first three questions correctly, you still have one more chance to show your true abilities.
(正解:ゾウ。ゾウは冷蔵庫の中にいます。あなたが入れたんでしたね。
この問題は、あなたの記憶力をためしています。
これまでの3問に正解できなくても、だいじょうぶ。
まだ、あなたの能力を試すチャンスがもう1回残されてますからね)





4. There is a river you must cross but it is used by crocodiles, and you do not have a boat. How do you manage it?
(わたらなければならない川があります。
ですが、その川には、ワニが住んでいます。
ボートはありません。さて、あなたはどうしますか?)





Correct Answer: You jump into the river and swim across. Have you not been paying attention? All the crocodiles are attending the Animal Meeting. This tests whether you learn quickly from your mistakes.
(正解:川に飛びこんで泳いでわたります。注意をはらっていればわかりますね。ワニは動物会議に出席しているわけですから。
この問題は、みずからの過去のあやまりから即座に学ぶ能力があるかどうかをテストしています)






楽しんでいただけたでしょうか?
イアンは、このクイズを仕事場のパソコンにメールしてました。
そして、週明けに、職場のスタッフのマネージメントの手腕を
テストするんだと言ってたので、今ごろ、イアンのオフィスの人たち、
このクイズに頭を悩ませているのじゃあないかなあ~。





この記事のURL | ほのぼの家族のひととき | ▲ top
| メイン |
